Culoarea sufletului meu

Spune-mi, ce vezi atunci când mă privești? Cum arăt? Cum îmi stă părul? Să-l las desprins sau să-l prind altfel? Dar bluza asta? Vine bine? Merge cu pantofii ăștia? Crezi că m-ar prinde mai bine o altă culoare?

Dar ce simți când mă privești? Cum îți par? Cum sunt? Ce formă are inima mea și oare cu ce intensitate bate? Cum se vede de pe partea cealaltă a acestor doi ochi căprui?

Poate par plină pe dinafară, dar poate sunt goală pe dinăuntru. Poate mi-e cald și-atunci când sunt goală, poate că sufletu-mi-e haină. Poate zâmbetul meu e mai larg dincolo de buzele astea sau poate lucrurile sună mai bine în capul meu.

Nimic nu e ceea ce pare și nimeni nu e așa cum îl vezi.

Cearceafurile și cârpele astea n-or să mă definească niciodată. Nici modelul pantofilor și nici culoarea genții nu pot să exprime cum mă simt. Nici măcar pantalonii mei largi nu mai spun nimic despre mine. O bluză roz n-o să mă mai facă să nu mă mai simt atât de albastră. O rochie neagră nu-mi arată nicidecum supărările, cum nici albul nu-mi înseninează sufletul. Tricoul meu galben nu semnifică deloc gelozia. Iubesc verdele, liniștea și relaxarea, dar o să mă zbengui toată noaptea în maieul ăsta. Violetul e culoarea suferinței, iar eu nu sufăr violetul. Ciudat, nu? Auriul mă duce cu gândul la țigani cocalari și piztipoance părăsite, îmi pare rău pentru preoți, icoane și sfințenie… N-o să mă dau cu roșu pe unghii că să-mi exprim pasiunea, romantismul sau dragostea față de tot ceea ce mă înconjoară. Ce-i drept, parcă maroul mă face să mă simt un pic mai lejeră, dar nu mă face nici mai matură, nici mai sinceră decât sunt și nici nu-mi dă voie să mă cac în gusturile omului.

Cu toate că mai arunc câte-o eșarfă ca să-mi protejeze gâtul, mai pun niște mănuși ca să-mi feresc mâinile, mai trag două șosete peste ca să nu simt frigul, aș vrea mai mult să umblu goală prin fapte și să mă mai îmbrace doar cuvintele…

2 gânduri despre „Culoarea sufletului meu

Lasă un răspuns

