Shakshuka deli’jew’ous

După cum povesteam și mai înainte, de când cu nebunia aia de „Master Chef” de pe Protv s-a deschis și apetitul meu pentru gătit. Și dacă tot vorbim de-ale gurii, să zicem că am intrat în bucătărie mai ceva ca-n pâine.

N-am fost întotdeauna singură la cratiță. De multe ori am gătit împreuna cu prietene, alteori doar mi-am ajutat prietenele în bucătărie. Bineînteles, au fost și dăți în care tot ce am făcut a fost să asist, dar și dăți în care m-am învârtit mai ceva ca un titirez pentru cei 3-4 prieteni care băteau cu pumnii-n masă de foame.

Vreau să scriu frumos și deloc plictisitor, așa că n-o să mă apuc să povestesc despre fiecare reușită a mea în ceea ce privește arta culinară (deja începe să-ți fie foame), dar am să fac un scurt rezumat.
Ca orice leoaică mândră, evident că mi-am pozat aproape toate farfuriile atunci când au fost gata, iar atunci când nu le-am pozat a fost din cauză că ori mi-a fost prea foame, ori nu mai aveam destulă memorie de stocare.
Primul lucru pe care am învățat să-l gătesc a fost Shakshuka, o rețetă tradițională israeliană, foarte ușoară. Este de fapt o mâncare de roșii cu multe mirodenii, cu un gust și un miros delicios. Roșiile cubulețe, ceapă călită, un pic de ardei roșu, sare (piper, busuioc, bla bla) + suc de roșii, toate-ntr-o tigaie cu capac, unde se lasă 15-20 minute să scadă sosul. Se sparg ouăle și se adaugă în sos ca pe niște ochiuri. Se mai pune capacul și se mai lasă în jur de 5 minute până se fac ouăle, care nu trebuie să fie foarte tari. Se servește imediat fierbinte! Opțional, în sosul de roșii Shakshuka, se mai pot adăuga carne tocată, cârnăciori, salam uscat, șuncă, bacon, după preferință. De obicei, se servește cu pâine prăjită și intră la fel de bine și la micul dejun și la cină.

mishmash

mishmash2

P.S. Eu am pus puțină șunculiță.

Nu știu cât de bine arată, dar pot să garantez că gustul e beton! Și nu, nu e ca și cum ai mânca asfalt. E bun, bun. Totodată, nu e nici singurul lucru pe care știu să-l făuresc în bucătărie, dar vorba ‘ceea, „toate la timpul lor”.

Un gând despre „Shakshuka deli’jew’ous

Lasă un răspuns

